תפריט סגור

הנזק באכילת זרעי פשתן וסרטן



לדברי ד"ר ג'יי, שני הצמחים הפיטואסטרוגניים המובילים הם זרעי פשתן ופולי סויה – וללא ספק. הוא מתייחס למחקר שבו חוקרים ניתחו למעלה מ-100 צמחי מזון עבור תכולת פיטואסטרוגן. כדי לשים את זה בהקשר, הוא קובע שתצטרך לאכול 10,000 כוסות שעועית שחורה כדי לקבל את אותה כמות של פיטואסטרוגנים מכוס אחת של פולי סויה… אבל הפשתן גרוע כמעט פי 4 מסויה. צירפתי טבלה מהספר שלו שמראה את ההשוואה.

לדברי ד"ר ג'יי, אסטרוגניות מעוררות דאגה גם מכיוון שיש להן השפעה מתמשכת על הבריאות – ברגע שהורמונים מתחברים לקולטנים בגוף שלך, הם מפעילים תגובות שיכולות להימשך בין מספר שעות לימים. הוא כותב שאסטרוגניות עלולות לגרום לחוסר תפקוד של המערכת החיסונית על ידי בלבול תאי החיסון שלנו, לגרום להם לתקוף חלקי גוף בריאים ובמקביל למנוע מהם להילחם בחומרים מזיקים כמו חיידקים ווירוסים. זה מוביל לאלרגיות, הפרעות עור, מחלות אוטואימוניות ואפילו סרטן. אז זה יעזור לחבר שלך להיות מודע לזה.

הוא מציין כי אסטרוגניות עלולות לגרום לסרטן מכיוון שהם נצמדים לקולטנים שנקשרים לאחר מכן ישירות ל-DNA, ועלולים לגרום לנזק. הוא מסביר שסרטן מתרחש כאשר נזק ל-DNA מביא למוטציה אחת או יותר בגנים המשפיעים על גדילת והתפתחות תאים

לדעתו האישית, "אם הייתי בסיכון חיסוני ויש לי סרטן, לא הייתי מסתכן בפגיעה בהחלמה שלי על ידי צריכת זרעי פשתן – זה פשוט לא שווה את זה." 

זרעי פשתן מכילים גם את הסוג הלא נכון של אומגה 3 – ALA, אשר צריך להפוך על ידי הגוף ל-DHA, כדי להיות בעל תועלת בריאותית כלשהי. רובנו לא יכולים להמיר אותו ביעילות. ד"ר ג'ורג'יה אדה, דנה גם בעובדה שזרעי פשתן מייצרים ציאניד בספרה; "Change your Diet, Change You Mind" (עמ' 212), והיא מציעה שחשיפה חוזרת לכמויות קטנות אפילו לאורך זמן, עשויה להשפיע על בריאות המיטוכונדריה שלנו. .

דילוג לתוכן