תפריט סגור


תזונה קטוגנית נקיה: התחלה נכונה לבריאות מטבולית, איזון הורמונלי וירידה במשקל

תזונה קטוגנית היא כלי רפואי משקם שמוביל לאיזון מטבולי מהיר, שיקום מערכת העיכול והמעי, שיפור בריאותי ואיזון הורמונלי.
התחלה מדויקת של התזונה הקטוגנית תורמת לירידה במשקל בצורה יעילה ותומכת באיזון מערכות הגוף.
מבנה התזונה מבוסס על הפחתת פחמימות לכמעט אפס, לצד צריכת שומן איכותי מן החי וחלבון בכמות מדויקת, במטרה להפעיל את מנגנוני השיקום והבריאות בגוף ולחבר אותן לאבולוציה ההתפתחותית של האדם, לקוד הגנטי שלנו.

איך להתחיל תזונה קטוגנית בצורה נכונה?

להתחיל תזונה קטוגנית בצורה מדויקת זה קריטי להשגת התוצאות הרצויות. מומלץ להתחיל ממסגרת תזונה המבוססת על Real Food – אוכל אמיתי, נטול עיבוד, שמנים מזוככים או חומרים משמרים. התמקדות במזונות טבעיים כמו בשר, דגים, ביצים ושומן טוב, יחד עם מעט ירקות דלי פחמימה, תסייע לגוף להסתגל לתהליך התזונתי החדש ולסלול את הדרך לאיזון מטבולי והורמונלי.

האם להתחיל עם ליווי מקצועי? או לבד?

אנחנו חיים בעידן של שפע מניפולטיבי, המידע קופץ עלינו מכל כיוון. כולם מכוונים לבריאות, אבל בפועל כולם יותר ויותר חולים. אז מה קורה פה?
האינסטינקט של כל אדם מודרני הוא לפנות לרפואה הקונבנציונלית, לתזונאים, לדיאטנים, למה?
כי אנחנו למדנו לתת אמון עיוור ביוצאי הממסד מבלי לשאול שאלה חשובה: האם הם יודעים על מה הם מדברים?
התשובה לצערי היא – לא.
הממסד כפוף להנחיות משרד הבריאות האמריקאי שכפוף ללחץ כלכלי חזק מאוד מגופים כלכליים עוצמתיים שמבקשים דווקא ההיפך – לשמר מחלות. זה מאוד כלכלי לשמר מחלות.
איש מקצוע יוצא ממסד, אמנם לומד תוכן פיזיולוגי חשוב מאוד אך לא לומד בכלל את חשיבות המזון לבריאות – מאז שנות ה – 60 של המאה הקודמת עת פרצה לחיינו פירמידת המזון.
נוצרו פה 3-4 דורות שתכלס, לא יודעים מה לאכול.
האדם הפשוט פונה לממסד – כי זה מה שהוא מכיר. הבעיה היא – שתזונה קטוגנית משקמת לא נלמדת בממסד – היא הופכת את קערת הממסד על פיה.
ולכן חשוב לפנות לאדם, שטרח ולמד וצבר ניסיון בקרב קהילה הולכת וגדלה של חוקרים, מדענים ורופאים חוקרים שמבינים היום את ערך התזונה המקורית של האדם, היצור האנושי.
קשה למצוא אותנו, אך לא בלתי אפשרי. זה דורש מהאדם הפשוט לשאול הרבה שאלות שלרוב אינו יודע לשאול אותן.
תשובה לשאלה האם לפנות לאיש מקצוע? – חד משמעית כן. מאוד קשה להיכנס לתזונה קטוגנית לבד. אבל צריך לבחור את איש המקצוע בקפידה ובהיסוס רב. תחפשו דוברי אמת וסקרנים. תוודאו שהם אינם דקלמנים, ואינם משלבים בין תזונה קונבנציונלית לקטוגנית – כי זה לא עובד יחד.
נתחיל בעובדה המאוד בהירה:
אין תזונאים קטוגנים
אין רופאים קטוגנים
אין דיאטנים קטוגנים
אין נטורופטים קטוגנים
אלו אנשים שלמדו בממסד הקונבנציונלי והרחיבו ידיעותיהם. לעתים לא בצורה נכונה ובלי להרפות בידע שנצרב בהם בממסד.

הערך התזונתי והאיזון ההורמונלי של אוכל אמיתי

צריכת אוכל אמיתי תומכת לא רק בירידה במשקל, אלא גם באיזון הורמונלי. מזונות שמקורם בטבע מאפשרים לגוף לתפקד בצורה מיטבית, מה שמשפר את תחושות השובע, האנרגיה והאיזון ההורמונלי. תהליך זה משפיע גם על הבריאות הכללית וגם על המוח, ומסייע לתפקוד קוגניטיבי טוב יותר.

השפעה על אינסולין, הורמונים וירידה במשקל

תחילת תזונה קטוגנית בצורה נכונה מפחיתה את רמות האינסולין ומביאה לאיזון הורמונלי. על ידי אכילה המבוססת על תחושת רעב ושובע ויחסים נכונים של שומן, חלבון ופחמימה (ירקות דלי פחמימה), רמות האינסולין יורדות, מה שתורם לירידה במשקל ולאגירת שומן מופחתת. הפחתת העומס על האינסולין תורמת גם לאיזון הורמונלי שמוביל לשיפור כללי בבריאות ובמערכות הגוף.

שינוי מחשבתי ותובנות כלכליות

מעבר לתועלת הבריאותית, תזונה קטוגנית נקיה מחוללת שינוי מחשבתי. ההבנה של השפעות הכלכלה והפוליטיקה על תעשיית המזון האולטרה-מעובד מחדדת את חשיבות הבחירה במזון אמיתי ולא מעובד. תעשיית המזון המודרנית מתמקדת בייצור מזון זול ומעובד, אך התועלת הבריאותית נמוכה ואף מזיקה. בחירה במזון טבעי ובריא אינה רק עניין תזונתי אלא גם החלטה מודעת המשפיעה על הבריאות הפיזית והחברתית.

סיכום: איזון הורמונלי וירידה במשקל בתזונה קטוגנית נקיה

התחלה נכונה היא המפתח להצלחה בתזונה קטוגנית נקיה. תזונה זו מובילה לאיזון הורמונלי, ירידה במשקל ושיפור משמעותי במצב המטבולי. כאשר משהו לא עובד, חזרה לבחירות של אוכל אמיתי ונקי ביחס חלבון שומן גבוה, היא הדרך להחזיר את הגוף לאיזון ולשמור על אורח חיים בריא ומאוזן.


איזון הורמונלי בתזונה קטוגנית, ירידה במשקל עם תזונה קטוגנית, תזונה קטוגנית לירידה במשקל, תזונה קטוגנית לאיזון הורמונלי. תזונה שיקומית, אוכל מרפא, מזונותיך תרופותיך

דילוג לתוכן